Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

TVP na czele grup telewizyjnych w 2014 roku

Wśród największych nadawców najwyższy łączny udział kanałów w 2014 roku zanotowała Telewizja Polska. Łączna oglądalność wszystkich stacji TVP wyniosła 30,98 proc. w grupie 4+, jest to wynik o 0,72 pkt. proc. wyższy niż w 2013 r. Udział kanałów należących do Grupy Polsat w ub.r. wyniósł 21,38 proc., czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż 2013. Natomiast sumaryczny wynik Grupy TVN był najniższy i wyniósł 20,92 proc., o 0,57 pkt. proc. mniej niż w 2013 roku.

Wirtualne Media

Nowy serial komediowy TVN

Na podstawie izraelskiego formatu „Little Mom” TVN przygotowuje nowy serial komediowy – „Nie rób scen”. Serial opowiada historię kobiet po 30 roku życia i ich relacje z partnerami, dziećmi, przyjaciółkami i rywalkami. W główne role wcielą się Joanna Brodzik, Monika Mariotti, siostry Aleksandra i Magdalena Popławska oraz Andrzej Konopka i Wojciech Solarz. Reżyserem produkcji jest Łukasz Palkowski, twórca m.in. filmu „Bogowie”. „Nie rób scen” pojawi się na antenie w marcu br. W tym samym czasie do ramówki TVN trafi kolejna nowość - drugi serial komediowy, na chwilę obecną nadawca nie ujawnił szczegółów tej produkcji.

Wirtualne Media

Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn w TVP

Mecze rozpoczętych w czwartek (15 stycznia br.) Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn w Katarze, można oglądać na antenach publicznego nadawcy. Spotkania z udziałem naszej reprezentacji będą transmitowane na antenie TVP2, natomiast pozostałe w TVP Sport oraz w Internecie. Reprezentacja Polski pierwszy mecz rozegra z drużyną Niemiec w dniu dzisiejszym. TVP ma wyłączność na pokazywanie występów reprezentacji Polski w piłce ręcznej od 2008 roku. W tym czasie pokazali wszystkie turnieje: mistrzostwa Europy, Świata i Igrzyska Olimpijskie, będą je również emitować w najbliższych latach.

Media2

Gazeta.pl z nowym logo i odświeżonym layoutem

Nowe logo Gazeta.pl, podobnie jak poprzednie, stanowi kompozycję kropek. Zmieniła się ich wielkość, rozkład i kolor (czerwony). Nazwa portalu zyskała nową czcionkę oraz wielkie litery. Zmiany te dotyczą wszystkich sekcji. Odświeżony został layout strony głównej. Wprowadzono nowy układ, który jest dłuższy i szerszy. Po zaimplementowaniu zmian użytkownicy mogą korzystać z nowych, wyraźnie wydzielonych obszarów tematycznych oraz większej ilości zdjęć. Modyfikacjom uległa również wersja mobilna, którą od teraz będzie charakteryzować nowa grafika, większa ilość zdjęć oraz jasna hierarchia.

wirtualnemedia.pl

Klipy wideo na Twiterze

Do tej pory użytkownicy Twittera by opublikować film wideo na profilu musieli korzystać z zewnętrznej aplikacji Vine. Jednak, jak podają nieoficjalne źródła, już za kilka tygodni ma zostać wprowadzona aplikacja wewnętrzna umożliwiająca umieszczanie filmów na Twitterze. Reklamodawcy będą mieli możliwość publikowania filmów trwających do 10 minut. Natomiast zwykli użytkownicy będą mieli do dyspozycji od 20 do 30 sek./klip. Dodatkowo możliwa będzie publikacja 6-sekundowego zwiastunu filmu, który będzie odtwarzał się automatycznie bez dźwięku podczas przeglądania. Dźwięk dostępny będzie po kliknięciu w tweet.

wirtualnemedia.pl

Allegro, GG, OLX, Ceneo- na sprzedaż?

Według nieoficjalnych doniesień Reutersa, Naspers - koncern z RPA, przygotowuje się do sprzedaży polskich spółek (Allegro, GG, OLX, Ceneo). Jednak ani Allegro ani Naspers nie podejmują się skomentowania tych informacji. Nie udzielają komentarza również Grupa WP i Grupa Onet/RASP, wskazywani jako potencjalnie zainteresowani zakupem. Warto również dodać, że niedawno w wyniku restrukturyzacji Allegro sprzedało Grupę Bankier.pl spółce Bonnier Business Polska.

wirtualnemedia.pl

„Dobre Rady” liderem sprzedaży poradników

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że najlepiej sprzedawanym tytułem w październiku 2014 r. był magazyn „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego sprzedaż ogółem w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. wzrosła o 1,11 proc. Na drugim miejscu znajduje się miesięcznik „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 315 340 egz., co stanowi wzrost o 2,59 proc. Trzecie miejsce zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik po spadku o 3,38 proc. w porównaniu do października 2013 r. stanowił 294 298 egz.

wirtualnemedia.pl

„Glamour” – jedyny tytuł ze wzrostem sprzedaży wśród pism luksusowych

Jak wynika z danych ZKDP, „Glamour” (Grupa Burda), jako jedyny wśród pism luksusowych zwiększył poziom sprzedaży w październiku 2014 r. W badanym okresie wzrost sprzedaży ogółem tytułu wyniósł 24,08 proc. względem października ub.r., do 91 200 egz. Zapewniło to awans pisma na czwarte miejsce zestawienia. Liderem pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 225 901 egz. i spadkiem o 3,27 proc. Drugie i trzecie miejsca należą do „Avanti” (Agora) i „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) odpowiednio 139 204 egz. (w dół o 13,39 proc.) i 106 360 egz. (spadek o 8,58 proc.).

wirtualnemedia.pl

„Charlie Hebdo” – najpopularniejszy nagłówek na początku stycznia 2015

Jak wynika z analizy firmy Press-Service Monitoring Mediów, najczęściej występującym wyrazem na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich w tygodniu 5-11 stycznia br. był „Charlie” (42 razy). Na drugim miejscu znalazł się „Hebdo” (40 razy), a na trzecim – „Polska” (38 razy). Inne popularne frazy to "Zdrowia" i "Lekarzy" - po 28 razy. Analizie poddano m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro” i „Rzeczpospolita".

press.pl

87. edycja Oscarów z polskimi filmami

W czwartek (15 stycznia br.) ogłoszone zostały nominacje do Oscarów, wśród których znajdują się aż trzy polskie filmy. „Ida” została wyróżniona w dwóch kategoriach: film nieanglojęzyczny oraz zdjęcia. W kategorii krótkometrażowy dokument nominowane zostały „Joanna” i "Nasza klątwa", a Anna B. Sheppard, pracująca przy produkcji „Czarownicy” powalczy o Oscara w kategorii kostiumy. Za faworytów tegorocznych Oscarów uznawane są dwa filmy "Birdman" i "Grand Budapest Hotel", które zdobyły po 9 nominacji.

Filmweb

Znamy zwycięzców konkursu Złote Globy

W tegorocznym konkursie Złote Globy najwięcej statuetek zdobył „Boyhood” wygrywając w trzech kategoriach: najlepszy film dramatyczny, reżyseria (nagrodę zdobył Richard Linklater) oraz kobieca rola (wyróżnienie dla Patricii Arquette). Dwoma statuetkami może pochwalić się film "Birdman, czyli nieoczekiwane pożytki z niewiedzy". Obraz został nagrodzony za najlepszy scenariusz i rolę Michaela Keatona. W kategorii najlepsza komedia/musical zwyciężył "Grand Budapest Hotel". Mimo nominacji w kategorii najlepszy film zagraniczny „Ida” nie zdobyła żadnej nagrody, przegrywając z rosyjskim „Lewiatanem”.

wirtualnemedia.pl

Polski box office

Liderem polskiego box office’u weekendu 9-11 stycznia br. była trzecia część „Uprowadzonej” w reżyserii Oliviera Megatona, z Liamem Neesonem w roli głównej. Film przyciągnął do kin 126,5 tys. widzów. Na drugiej pozycji znalazł się „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii” z widownią ponad 115 tys. osób. Podium zamyka familijny „Paddington” - 74 tys. widzów.

sfp

Nowa odsłona mobilnej platformy Kontakt 24

Serwis Kontakt 24 uruchomił nową aplikację służącą szybszemu wysyłaniu informacji do redakcji serwisu. Dzięki niej użytkownicy jednym kliknięciem będą mogli nagrać film, zrobić lub wybrać zdjęcie z katalogu zapisanych w pamięci mobilnego urządzenia, aby następnie wysłać je do redakcji TVN24. W pełni zintegrowana z serwisem internetowym aplikacja umożliwia dostęp do najnowszych artykułów, a także śledzenie materiałów, które zostały wyemitowane na antenie TVN24. Dodano również opcję współpracującą z najnowszym elementem serwisu, „Gorące Tematy”, która pozwala na dodanie własnego komentarza, artykułu, zdjęcia czy nagrania wideo za pomocą smartfona.

http://media2.pl/

Mobilny Internet w Polsce: wzrost Samsunga

Gemius opracował raport o stanie mobilnego Internetu w Polsce z perspektywy wykorzystania mobilnych urządzeń. Twórcy raportu zaobserwowali, że łącznie ze smartfonów oraz tabletów Samsunga i Apple pochodzi prawie 60 proc. odsłon. W porównaniu do listopada 2013 roku Samsung zanotował niemal 7-proc. wzrost. Zdaniem Krzysztofa Majkowskiego, doradcy biznesowego Gemius, za wzrost udziału Samsunga odpowiada trend, który prawdopodobnie będzie się utrzymywał w najbliższym czasie. Choć produkty obu marek coraz bardziej siebie przypominają, to różnice w wizerunku oraz dwie odmienne filozofie systemów operacyjnych są odpowiedzialne za ich popularność na rynku, a także, pośrednio, za ich udział w mobilnym rynku internetowym.

http://media2.pl/

Samsung rozstaje się z Google

W celu uniezależnienia od Google, Samsung planuje zrezygnować z Androida i pracuje nad własnym systemem operacyjnym dla urządzeń mobilnych. System, oparty na Linuxie, opracowany jest przez koncern razem z Intel i będzie miał nazwę Tizen. Można go już przetestować na inteligentnych zegarkach Gear 2 oraz Gear 2 Neo, a już niedługo – na telewizorach.

http://interaktywnie.com

Rośnie sieć Radia Złote Przeboje

W wyniku rozstrzygnięcia konkursu rozpisanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, Radio Złote Przeboje należące do Grupy Radiowej Agory zwiększyło swoją sieć do 22 stacji. Najnowsza stacja rozpoczęła nadawanie w Jędrzejowie w województwie świętokrzyskim na częstotliwości 93,2 MHz. Cała sieć Radia Złote Przeboje w okresie od września do października ub.r. osiągnęła 3,1 proc. udziału w czasie słuchania.

press.pl

Grupa RMF bez reklam dotyczących m.in. potencji i hemoroidów w ciągu dnia

Ze względu na wysoki popyt na reklamę w radiu, który przewyższa podaż, Grupa RMF postanowiła przesunąć spoty o drażliwej tematyce, czyli np. środków do higieny intymnej, produktów na potencję czy hemoroidy do znaczniej mniej popularnych pasm. Nie jest to jedyny powód tej decyzji. Rozgłośnia powołuje się również na własne badania jakościowe i ilościowe poświęcone percepcji reklam, z których wynika, że mając na uwadze dobro reklamodawców i stacji radiowych wchodzących w skład Grupy RMF, najlepszym rozwiązaniem jest rezygnacja z emisji tych reklam w porach dnia, kiedy odbiorcami są nie tylko dorośli, ale również dzieci.

press.pl