Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Pakiet kontrolny TVN został sprzedany

W poniedziałek (16. marca) rynek obiegła informacja o przejęciu pakietu kontrolnego TVN przez amerykański koncern Scripps Networks Interactive za kwotę 584 mln euro. Decyzja ta nie wywołała zaskoczenia na rynku, co więcej Joe NeCastro, dyrektor ds. rozwoju firmy, podczas wywiadów podkreślał, że nowy właściciel nie planuje przeprowadzać w Grupie TVN zwolnień ani rewolucji programowej. Na sfinalizowanie zakupu pakietu kontrolnego zgodzić się musi jeszcze UOKiK; zgoda Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nie jest wymagana. Mimo to, cały proces może zająć jeszcze kilka miesięcy. Amerykański koncern nie spoczywa jednak na laurach i już rozpoczął starania o przejecie od BBC Worlwide udziałów w stacji UKTV, dzięki czemu stałby się wyłącznym właścicielem stacji.

www.wirtualnemedia.pl

Nowy program w telewizji Puls

Od 7 kwietnia 2015 roku w ramówce TV Puls zagości nowy program codzienny "Twój Puls". Poprowadzą go na zmianę Katarzyna Cichopek i Katarzyna Trzaskalska. Program skierowany będzie do osób, które chcą spędzić miło czas, a klimat produkcji ma sprzyjać swobodnej wymianie opinii, istotnych informacji i bezcennych doświadczeń. Goście zapraszani do studia będą przedstawiali swój punkt widzenia, komentowali aktualne wydarzenia, ale również udzielali praktycznych porad w kwestiach związanych z prowadzeniem domu. Program obejrzeć będzie można od poniedziałku do piątku o godzinie 10.50.

www.media2.pl

1,2 mln widzów show „Kuba Wojewódzki”

Najnowsza seria talk-show „Kuba Wojewódzki” gromadzi przed telewizorami średnio 1,23 mln osób. Jest to wynik o 70 tys. gorszy niż rok temu. Mimo tego TVN w trakcie emisji programu utrzymuje pozycje lidera ze średnim udziałem w rynku na poziomie 15,88 proc. w grupie komercyjnej. Polsat ma w tym czasie 13,17 proc. udziału wśród wszystkich widzów, a stacje publiczne TVP 2 oraz TVP 1 - odpowiednio - 8,25 proc. i 6,06 proc. Najwięcej widzów w wiosennej ramówce przyciągnął pierwszy odcinek z posłanką Anną Grodzką i Mamedem Chalidowem.

www.wirtualnemedia.pl

Polityka.pl w ofercie IDMnet

Firma IDMnet podpisała umowę na czas niekreślony na wyłączność sieciową z Polityka.pl. Serwis wesprze dotychczasowe pakiety IDMnet (Informatyka, Publicystyka), Biznes (Wiadomości, Opinie, Newsroom) i Mobile (Biznes). Pojedyncze funkcje trafią też do pakietów Lifestyle (Kobieta) i Finanse (Biznes). Dzięki współpracy IDMnet będzie mógł na portalu oferować takie usługi jak display (desktop i mobile), działania niestandardowe, reklama natywna, newsletter, reklamy w Polityce na iPada i w Polityce Cyfrowej.

Serwis Dzienny MiMP

Koniec Internet Explorera

Microsoft zapowiedział, że w podstawowej wersji Windows 10 nie będzie już Internet Explorera. Zastąpi go nowa przeglądarka, która, póki co, nosi roboczą nazwę Project Spartan. Szef marketingu Microsoftu, Chris Capossela zaznaczył, że Explorer nie zniknie całkowicie i będzie dostępny w niektórych odmianach Windows 10. Dodał też, że prowadzone są badania rynkowe, które pomogą w ustaleniu ostatecznej nazwy nowej przeglądarki. Nie wiadomo jednak jeszcze, kiedy zostanie oficjalnie ujawniona.

www.wirtualnemedia.pl

Fakt.pl i Wyborcza.pl na czele serwisów dzienników ogólnopolskich

W grudniu 2014 roku, serwis Fakt.pl odwiedziło 4,18 mln użytkowników, czego skutkiem jest 132,5 mln odsłon, a średnio spędzony czas na stronie to ok. 19 minut i 7 sekund. Drugie i trzecie miejsce zajęły Wyborcza.pl i SE.pl, które zanotowały kolejno 36,2 mln i 34,4 mln odsłon. Najdłuższy czas kontaktu generują dzienniki ekonomiczne, takie jak „Puls Biznesu” z czasem korzystania 27 minut i 47 sekund i „Parkiet” – 1 godzina 10 minut i 32 sekundy. W porównaniu do 2013 największe wzrosty odwiedzalności zyskały serwisy Fakt.pl i Przeglądsportowy.pl

www.wirtualnemedia.pl

Odświeżony „Mój Piękny Ogród”

W kwietniu na rynek wejdzie odświeżony miesięcznik „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda) w dwóch wersjach papierowych o różnej jakości papieru wraz z nową szatą graficzną. Jedna z wersji to mutacja w oprawie klejonej w cenie 5,90 zł. Druga wersja to mutacja szyta w cenie 4,50 zł. Dotychczasowa zawartość tytułu zostanie rozszerzona, a objętość zwiększy się z 68 do 84 stron. Pierwszy numer odświeżonego tytułu ukaże się w nakładzie 130 tys. egz.

www.wirtualnemedia.pl

„Motor” i „Auto-moto” liderami pism motoryzacyjnych

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w 2014 r. liderem tygodników motoryzacyjnych ze względu na średnią sprzedaż ogółem został „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik to 104 504 egz., co oznacza spadek o 0,09 proc. w porównaniu do 2013 r. Z tych samych danych wynika, że magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 r. był na czele miesięczników motoryzacyjnych ze wzrostem sprzedaży o 0,18 proc. w porównaniu do 2013 r. i 43 320 sprzedanych egz.

www.wirtualnemedia.pl

Nowy tygodnik od Fratrii

Fratria („W sieci”, „Fronda”) pracuje nad pierwszym numerem nowego tygodnika o charakterze tabloidu. Już teraz wiadomo, że pismo będzie miało kilkadziesiąt stron i będzie ukazywać się z dodatkiem telewizyjnym. Jak obiecują wydawcy, cena tytułu będzie niższa od ceny innych tytułów takiego rodzaju. Pierwszy numer ukaże się w nakładzie pół miliona egzemplarzy.

www.press.pl

"Disco Polo" zdetronizowane przez Disneya

W ten weekend swoją premierę w polskich kinach miał najnowszy film Disneya "Kopciuszek", który obecnie zajmuje pierwsze miejsce w Box Office, przed okupującym je przez dwa tygodnie z rzędu filmem "Disco Polo". Disneyowska ekranizacja jednej z najbardziej znanych bajek przyciągnęła przed ekrany 106 tyś. widzów. Polska produkcja "Disco Polo" zanotowała mocny spadek zainteresowania (57%). Film do tej pory obejrzało 769 tyś. widzów, więc szansa na przekroczenie granicy 1 mln widzów jest nadal realna.

Box Office

II linia metra ruszyła z reklamą

Firma Ströer ruszyła ze sprzedażą powierzchni reklamowej w długo oczekiwanej II linii metra. Firma na siedmiu nowych stacjach oferuje 443 mkw. powierzchni reklamowych w postaci nośników CityLightPoster i Superscroll.

OOH Magazine

Mobilni internauci korzystają z aplikacji zdrowotnych i sportowych

Z badania IRCenter wynika, że co trzeci internauta w naszym kraju korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych. Najpopularniejsze wśród polskich użytkowników są „Endomondo”, „Szóstka Weidera”, „HelloZdrowie”, „Zdrowe zatoki” oraz „Walk and more”. Ponadto, kolejne 15 proc. respondentów deklaruje zamiar rozpoczęcia korzystania z tego typu aplikacji w przyszłości. IRCenter charakteryzuje użytkowników aplikacji zdrowotnych i sportowych jako młodych rodziców, mieszkających w dużych ośrodkach miejskich, którzy wykazują się świadomością i praktycznością swojej aktywności w sieci i mediach społecznościowych.

www.wirtualnemedia.pl

Wzrost sprzedaży tabletów w 2014

Z danych IDC wynika, że sprzedaż tabletów w 2014 wzrosła o 4,8 mln sztuk, osiągając ponad 234,5 mln sprzedanych urządzeń. W ubiegłym roku największą liczbę nabywców znalazły tablety wyposażone w system Android, których sprzedano około 158,1 mln sztuk (wzrost o 3,4 mln). Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia posługujące się systemem iOS, których sprzedaż w 2014 roku spadła o 3,3 mln, osiągając wynik 60,1 mln urządzeń. Na trzecim miejscu znalazły się tablety wyposażone w systemy Windows z wynikiem 16,3 mln sprzedanych sztuk – wzrost o 4,7 mln. IDC szacuje, że w 2015 roku sprzedaż wzrośnie do ponad 269 mln tabletów.

www.media2.pl

700 mln iPhone’ów w 7 lat

Firma Apple, po ponad 7 latach od premiery pierwszego modelu iPhona, chwali się przekroczeniem progu 700 mln sprzedanych urządzeń. Co ciekawe, niemal dokładnie rok temu producent z Cupertino informował o osiągnięciu pół miliarda sprzedanych smartfonów. Niewątpliwie na szybki wzrost wyników firmy wpływ miał rynkowy sukces najnowszych modeli – iPhone’a 6 i iPhone’a 6 Plus, których w ostatnim kwartale producent sprzedał blisko 75 mln. Tim Cook, prezes Apple, poinformował również, że sprzedali ponad 25 mln urządzeń Apple TV, podczas gdy jeszcze niecały rok temu było to 20 mln.

www.wirtualnemedia.pl

Polskie Radio zwiększyło swoje przychody

Ze sprawozdania abonamentowego spółki z 2014 roku wynika, że Polskie Radio S.A. uzyskało 269,1 mln zł przychodu. Był to wzrost o 8,6 % w stosunku do roku 2013. Głównym źródłem przychodów były wpływy z abonamentu – 59,9 %, mimo że były niższe o ponad 15% niż w roku poprzednim. Przychody z reklamy wyniosły zaś 60,5 mln zł , co oznacza wzrost o ponad 13% do roku 2013. Zysk netto Polskiego Radio zamknął się wynikiem ok 3 mln zł.

www.press.pl

RMF FM liderem w Krakowie

Opublikowano raport słuchalności radia Track Millward Brown dla portalu wirtualnemedia.pl z okresu wrzesień 2014 – luty 2015 na temat słuchalności w Krakowie w grupie wiekowej 15 – 75 lat. Na pierwszej pozycji uplasowało się radio RMF FM – 25% udziału, drugie miejsce zajęła radiowa Trójka z 11,4% udziałem, natomiast trzecie było Radio Zet z 6,4% udziałem. Duży wzrost słuchalności zanotowało radio KRK FM - z 0,4% udziału do 1,4%, co dało mu 16 pozycję w rankingu, w porównaniu do 20 w poprzednim badaniu.

www.wirtualnemedia.pl