Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Święto Niepodległości z kanałami informacyjnymi

11 listopada br. ogromną popularnością cieszyły się serwisy informacyjne. Największą oglądalnością (385 tys. widzów) pochwalić się mógł TVP Info, którego udział wśród wszystkich widzów wyniósł 4,65 proc. Natomiast stacja TVN24 zgromadziła 341 tys. widownię i z 4,11 proc. udziałem w rynku zajęła drugą pozycję. Na tak dużą oglądalność kanałów informacyjnych w tym dniu wpłynęły bezpośrednie relacje z obchodów Święta Niepodległości, a szczególnie zamieszek podczas Marszu Niepodległości w Warszawie.

Wirtualne Media

Grupa Polsat wyprzedza TVN

W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku stacja Polsat zanotowała 13,2 proc. udziału oglądalności w grupie komercyjnej 16-49. Tymczasem jej główny rywal – kanał TVN osiągnął 12,7 proc. udziału. Podobnie przedstawia się sytuacja w kanałach tematycznych, gdzie Grupa Polsat z wynikiem 10,2 proc. udziału pokonała tematyki TVN (9,1 proc. udziału).

Serwis MiMP

„Mam talent” dla maluchów

W wiosennej ramówce Telewizji TVN pojawi się nowy program rozrywkowy, w którym rywalizować będą utalentowane dzieci. Program wzorowany jest na emitowanym od kilku lat w Polsce „Mam Talent!” oraz jednym z zagranicznych show. Na razie nie wiadomo kto poprowadzi program ani jaki będzie skład jury.

Wirtualne Mediaa

Grupa WP liderem kategorii Biznes, finanse, prawo

Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2014 roku Grupa Wirtualna Polska znalazła się na pierwszym miejscu wśród największych wydawców w kategorii Biznes, finanse, prawo. Pozycję lidera zapewnił jej wynik na poziomie 4,8 mln użytkowników (spadek o 2,64 proc. względem sierpnia b.r.). Drugie miejsce należy do Grupy Onet-RASP, której serwisy ekonomiczne odwiedziło 4,72 mln użytkowników (spadek o 7,31 proc.). Pierwszą trójkę zamyka Grupa Infor- 2,96 mln użytkowników (wzrost o 7,81 proc. w stosunku do sierpnia 2014).

press.pl

Grupa internautów 60+ ciągle rośnie

17 proc. internautów w Polsce to osoby w wieku 60+ - podaje Megapanel PBI/Gemius. Strony najczęściej przez nich odwiedzane to: Nfz.gov.pl, Agdlab.pl, Megabargains24.com, Gosur.com i Blogujaca.pl. Do sierpnia br. kobiety stanowiły 36 proc. internautów 60+. Najchętniej korzystają one ze stron o tematyce związanej z turystyką, gotowaniem, wyposażeniem wnętrz i ogrodem oraz horoskopami. Mężczyźni 60+ z kolei przeglądają katalogi stron, serwisy dla mężczyzn, pogodowe, a także te dotyczące motoryzacji i turystyki.

wirtualnemedia.pl

Reuters TV

Od stycznia 2015 roku agencja informacyjna Reuters udostępni telewizję newsową online. Z serwisu będą mogli korzystać początkowo tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Dzięki serwisowi internauci zyskają dostęp do ‘Reuters Now’ (wideo zawierające treści dopasowane do konkretnego użytkownika) oraz ‘Feed’ (wszystkie aktualności ze świata w formie video). Korzystanie z Reuters TV będzie płatne 1,99 dol./mc. Serwis umożliwi również zamieszczanie w nim reklam.

press.pl

„Twój Styl” na czele miesięczników luksusowych

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w sierpniu 2014 r. liderem wśród miesięczników luksusowych został „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 210 183 egz., co stanowi wzrost o 2,56 proc. w skali roku. Na drugim miejscu znalazł się „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) ze sprzedażą w sierpniu 2014 r. równą 101 889 egz. (spadek o 15,74 proc.). Trzecie miejsce zajął „Joy” (Marquard Media Polska) z wynikiem sprzedażowym 95 669 egz., o 20,29 proc. niższym niż w sierpniu 2013 r.

wirtualnemedia.pl

Nowy miesięcznik "Życie na Gorąco - Retro"

Pierwszy numer nowego miesięcznika "Życie na Gorąco - Retro" (Wydawnictwo Bauer) pojawił się na rynku w środę, 12 listopada br. Tytuł opisuje ikony XX wieku – gwiazdy kina, sceny i estrady. W pierwszym wydaniu znajdziemy materiały m.in. o Violetcie Villas, Krzysztofie Klenczonie i Edycie Wojtczak, a także poznamy nieznane dotąd fakty z życia Grace Kelly czy Elizabeth Taylor. Nakład „Retro” wyniesie 250 tys. egz., cena 2,50 zł, a objętość 48 stron.

MIMP

Dzienniki regionalne w dół

We wrześniu 2014 r. na czele dzienników regionalnych znalazła się „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) z wynikiem sprzedaży 42 553 egz., co stanowi spadek o 7,79 proc. w skali roku - podaje ZKDP. Druga lokata należy do „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 740 egz. (spadek o 12,40 proc.). Podium zamyka „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), ze spadkiem o 8,93 proc. i sprzedażą równą 31 038 egz. Najwięcej straciła plasująca się na pozycji 20. zestawienia „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne). Sprzedaż dziennika w porównaniu do września 2013 r. zmniejszyła się o 17,65 proc. i wyniosła 6 772 egz.

www.wirtualnemedia.pl

Polski box office

Najpopularniejszym tytułem minionego weekendu pod względem frekwencji w polskich kinach był obraz "Dzień dobry, kocham cię!" (137 756 sprzedanych biletów). Na drugiej pozycji uplasował się film „Bogowie” (117 949 widzów). Podium zamknął "Obywatel", który obejrzało 104 533 widzów. Premiery nadchodzącego weekendu: "Głupi i głupi bardziej", "Siedmiu krasnoludków ratuje Śpiącą Królewnę", "Jak dogonić szczęście", "Za jakie grzechy, dobry Boże?", "Lewiatan", "Moja mama jest w Ameryce i spotkała Buffalo Billa" oraz "Melasa".

http://stopklatka.pl

Film "Ida" ma szansę zostać Europejskim Filmem Roku 2014

Wśród nominowanych do 27. Europejskich Nagród Filmowych znalazła się polska produkcja „Ida”. W Sewilli ogłoszono już, że film zdobył nagrodę w kategorii technicznej – za zdjęcia statuetkę otrzymają Łukasz Żal i Ryszard Lenczewski. Ponadto „Ida” nominowana jest w czterech innych kategoriach, wśród nich w tej najważniejszej, czyli dla europejskiego filmu roku. Szansę na nagrody mają również reżyser, scenarzyści oraz odtwórczynie dwóch głównych ról: Agata Kulesza i Agata Trzebuchowska.

http://www.filmweb.pl

Niski popyt na urządzenia z kategorii wearables

Eksperci zapowiadają, że w ciągu najbliższych kilku lat rynek wearables, czyli odzieży lub akcesoriów z zaawansowanymi technologicznie gadżetami, może wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie. Jednak obecnie urządzenia te nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem. W październiku ber. Business Insider, portal internetowy o tematyce biznesowo-technologicznej, przeprowadził badanie wśród potencjalnych konsumentów tego typu urządzenia i odkrył, że popyt jest zdecydowanie niższy niż by się mogło wydawać. Respondenci zapytani, dlaczego nie są zainteresowani zakupem smartwatcha odpowiadali, że nie widzą sensu w takim zakupie (51 proc.), nie lubią nosić zegarków (13 proc.) lub ich cena jest zbyt wysoka (8 proc.). Co więcej, choć ponad 80 proc. badanych w ciągu najbliższych 6 miesięcy deklaruje chęć zakupu nowego smartfona, to już zaledwie 1/5 (1/3 pośród zwolenników Apple) myśli poważnie o zakupie współgrającego z nim smartzegarka.

http://www.mobiletrends.pl/

Raport potwierdza skuteczność reklam mobilnych

NinthDecimal, znana amerykańska firma działająca na rynku mobile, na podstawie danych z 2. kwartału 2014 roku przygotowała raport badający wpływ wykorzystania mobilnego marketingu na decyzje zakupowe konsumentów. Okazuje się, że mimo wysokich wskaźników sprzedaży tabletów, w tym roku zdecydowana większość klientów, bo aż 45 proc. wyszukuje informacji o produktach za pomocą smartfonów (16 proc. na tabletach). W porównaniu do 2013 roku to całkowite odwrócenie trendów, gdzie 37 proc. korzystało z tabletów, a zaledwie 20 proc. z smartfonów. Raport wskazuje, że użytkownicy najczęściej wyszukują informacji o produktach z zakresu szeroko rozumianej rozrywki, następnie elektroniki, a później odzieży. Na wysoki potencjał marketingowy reklamy mobilnej wskazuje odpowiedź aż 55 proc. respondentów, którzy przyznali, że w ciągu ostatniego miesiąca dokonali zakupu produktu, który przedtem zobaczyli w reklamie mobilnej. Z raportu dowiadujemy się również m.in., że klienci przychylniej podchodzą do reklam zawierających informacje o promocyjnej cenie lub z kodem rabatowym.

http://www.mobiletrends.pl/

Czy rosnąca popularność płatności one touch zapowiada potencjalny sukces płatności bezudziałowych?

W 2015 r. nawet 3 mld zł z ogółu płatności online będzie pochodziło z transakcji dokonanych za pomocą smartfonów i tabletów, przewiduje Matt Komorowski, dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią i Centralną w PayPal. Stale rosnąca popularności płacenia za zakupy jednym kliknięciem wskazuje na charakterystyczne dla tego rynku stopniowe upraszczanie procesu transakcji. Ułatwienia w płatności napędzają rozwój e-commerce, co według Komorowskiego, w efekcie spowoduje zatarcie się granic między handlem online i offline. W niedalekiej przyszłości płatności będą działy się automatycznie, bez udziału kupującego. Sklep po połączeniu się z naszym urządzeniem mobilnym, na podstawie naszej historii zakupów, przedstawi nam na ekranie propozycję zakupu. A żeby zapłacić, nie będziemy musieli wyciągać portfela.

http://www.wirtualnemedia.pl/

Słuchalność polskich rozgłośni radiowych

Ostatnie badania rynkowe wykazują, że w okresie obejmującym sierpień-październik 2014 pozycją lidera rynku radiowego w Polsce może pochwalić się RMF FM z 23,4 proc. udziałem w grupie wiekowej 15-75 lat. Na drugim miejscu uplasowało się Radio ZET z udziałem na poziomie 14,6 proc. Trzecie miejsce podium zajęła publiczna Jedynka z 11,0 proc. udziałem w rynku. Kolejne miejsca zajmują Trójka (7,2 proc.), VOX FM (3,4 proc.) oraz Radio Maryja (1,9 proc.).

wirtualnemedia.pl

Nietypowy kalendarz Programu III Polskiego Radia

Program III Polskiego Radia na nadchodzący rok postanowił przygotować kalendarz pod niecodziennym hasłem: „Trójka w obrazach wielkich mistrzów”. Tematem są znane dzieła wielkich malarzy, np. ”Wiosna” Botticellego czy ”Szarlatan” Hieronima Boscha. Na jego kartach pojawiło się 99 dziennikarzy zawodowo związanych z Trójką, wśród nich znaleźć można: Wojciecha Manna, Artura Andrusa, Jurka Owsiaka czy Marka Niedźwieckiego. Kalendarz zawiera cały 2015 rok i pierwsze cztery miesiące 2016 roku.

wirtualnemedia.pl