Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Wspólne badanie telewizji, Internetu, prasy i radia

Nielsen Audience Measurement, Gemius oraz Millward Brown pracują nad stworzeniem wspólnej multimedialnej bazy danych. Celem opracowywanej metodologii badań mediów (telewizji, Internetu, prasy i radia) jest umożliwienie planowania i emitowania reklam za pomocą wszystkich rodzajów mediów oraz różnorodnych treści reklamowych (w tym wideo i mobilnych) z wykorzystaniem profilu społeczno-demograficznego oraz konsumenckiego odbiorców. Projekt ma pojawić się na rynku jeszcze w tym roku.

Serwis Dzienny MiMP

Cyfrowy Polsat zwiększa ofertę stacji HD

Od maja 2015r. oferta Cyfrowego Polsatu została poszerzona o cztery kanały tematyczne dostępne w jakości HD - informacyjny TVN24 HD, kierowany do mężczyzn TVN Turbo HD, kobiecy TVN Style HD oraz całkowicie nowy TVN Fabuła HD z propozycją filmowo-serialową. Oferta jest dostępna dla abonentów korzystających przynajmniej z pakietu Familijnego HD. Aktualnie Cyfrowy Polsat to ponad 160 kanałów (46 w jakości HD).

Serwis Dzienny MiMP

Nowa oferta Canal+

Canal+ zwiększa portfolio swoich kanałów, poszerzając dotychczasową ofertę o dwie nowe stacje: Canal+ Discovery i Canal+ Seriale. Wprowadzone zmiany są elementem obchodów 20-lecia działalności Canal+ w Polsce i będą obowiązywać od 11 maja br. W skład oferty wejdą: Canal+ Discovery, Canal+ Seriale, Canal+, Canal+1, Canal+ Film, Canal+ Family, Canal+ Sport i Canal+ Sport2. Na żadnym z kanałów, oprócz sportowych, nie będzie możliwa emisja reklam.

Serwis Dzienny MiMP

W Polsce jest już prawie 20 mln internautów

Według badania NetTrack z ubiegłego roku, penetracja Internetu wśród Polaków wzrosła z 61,4 do 64,4 proc. Coraz liczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 60+ (7 proc.) oraz osoby mieszkające na wsi, maleje zaś grupa w przedziale 15-24 (spadek z 25 proc. do 24 proc). Nie zaobserwowano znaczących zmian w rozpoznawalności i deklarowanej odwiedzalności serwisów internetowych, choć większość odnotowała spadki - NK.pl stracił na rozpoznawalności niespełna 5 proc., a w pierwszej dziesiątce zyskały tylko Facebook i YouTube.

www.wirtualnemedia.pl

Internauci coraz chętniej kupują artykuły spożywcze online

Z przeprowadzonego przez Nielsen badania „The Future of Grocery” wynika, że 25 proc. internautów kupuje artykuły spożywcze online. Chęć dokonywania zakupów tych produktów w przyszłości zadeklarowało 55 proc. ankietowanych. Największymi zwolennikami zakupów online są mieszkańcy Azji i Pacyfiku. Badanie przeprowadzono na ponad 30 tys. respondentach w 60 krajach, w tym również w Polsce.

www.wirtualnemedia.pl

Nowy format reklam mobilnych w Google

Google zapowiedziało wprowadzenie nowego formatu reklam dla kilku wybranych branż, m.in. motoryzacyjnej i nieruchomości. W pierwszym przypadku użytkownik, po wpisaniu hasła do wyszukiwarki, zobaczy na szczycie listy karuzelę zdjęć oraz dodatkowe informacje na temat samochodu czy dealerów w okolicy. Wpisując w wyszukiwarkę hasło związane z nieruchomościami, użytkownik otrzyma oferty porównujące hipoteki i nieruchomości, dzięki dodaniu do Google Compare porównywarki ofert. W pierwszej kolejności formaty będą dostępne w Stanach Zjednoczonych.

www.wirtualnemedia.pl

Spadek sprzedaży pism podróżniczych

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w styczniu br. wszystkie pisma podróżnicze zanotowały spadek średniej sprzedaży ogółem. Wśród nich liderem został miesięcznik „National Geographic Polska” (Grupa Burda) z wynikiem 38 193 egz., co oznacza spadek o 4,64 proc. Drugie miejsce należy do „NG Traveler” (Grupa Burda), którego sprzedaż, po spadku o 7,86 proc., sięgnęła 24 209 egz. Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media) z wynikiem 8 927 egz., którego spadek sprzedaży, w porównaniu do stycznia 2014 r., wyniósł 18,50 proc.

www.wirtualnemedia.pl

Odświeżona formuła magazynu „Dziecko”

Agora, wydawca miesięcznika „Dziecko”, postanowił odświeżyć jego formułę zmieniając szatę graficzną oraz wprowadzając nowe rubryki (Okiem taty, Dzieci mnie inspirują, Przestrzeń dla dziecka oraz Testujemy) i działy (Wychowanie, Do poczytania i Moda). W piśmie ukażą się także teksty blogerek i pisarza Mikołaja Łozińskiego. Objętość pisma po wprowadzonych zmianach zwiększyła się do 140 stron. Nowe „Dziecko” właśnie trafia na rynek.

Serwis Dzienny MiMP

„Tele Świat” na czele dwutygodników

Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazują, że w styczniu br. wśród wszystkich dwutygodników, najlepiej sprzedawał się „Tele Świat” Wydawnictwa Bauer z wynikiem 351 231 egz., co w porównaniu do stycznia 2014 r. oznacza spadek o 10,05 proc. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) i „Tiny” (Wydawnictwo Bauer). Ich wyniki kształtują się na poziomie 314 039 egz. (spadek o 19,64 proc.) oraz 289 337 egz. (spadek o 14,40 proc.).

www.wirtualnemedia.pl

Rodzinna majówka

Tegoroczny weekend majowy w kinach miał zdecydowanie rodzinny charakter. Znaczne wzrosty oglądalności zanotowały animacje i filmy dedykowane dzieciom. Jedna z największych sieci kinowych wprowadziła promocję cenową na produkcje familijne, co miało wpływ na frekwencję. Najnowsza animacja studia Dreamworks „Dom” uplasowała się na drugiej pozycji box office, a wzrosty zanotowały także starsze produkcje, jak „Kopciuszek” i „Fru”, które wróciły do zestawienia TOP10. Najlepszą premierą tego tygodnia był dedykowany najmłodszym film „Ups! Arka odpłynęła".

Box Office

Nadchodzi nowy Bond

Najnowsza produkcja z Jamesem Bondem roli główniej pt. "Spectre" wejdzie do polskich kin na początku listopada 2015 r. Niewątpliwie jest jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Poprzedni film o agencie 007 - „Skyfall” zgromadził w Polsce ponad 1,6 mln. widzów. Kina po najnowszej produkcji spodziewają się jeszcze większej frekwencji. Multikino otworzyło już sprzedaż reklam przy filmie „Spectre”, który będzie emitowany w 53 kinach należących do sieci. Reklamodawcy mają do wyboru dwa rodzaje kampanii: regularną oraz follow the movie, w jednym z bloków reklamowych (tradycyjnym, specjalnym i premium). Przewidziano również możliwość rozszerzenia kampanii o pokazy zamknięte, sampling produktu oraz stałą obecność na wybranym nośniku przez cały okres trwania kampanii.

www.wirtualnemedia.pl

Rośnie popularność Chrome na urządzeniach mobilnych

Przeglądarka Chrome należąca do Google w ciągu ostatniego miesiąca odnotowała znaczący wzrost liczby użytkowników, zbliżając się tym samym do aktualnego lidera, którym jest Safari. W kwietniu 2015 procentowy udział Safari wyniósł 39,49 proc. czyli o 3,14 proc. mniej niż w poprzednim miesiącu. Wspominany wzrost o ponad 2 proc. pozwolił Google Chrome na zmniejszenie dystansu do lidera. Warto zaznaczyć, że największy wzrost osiągnęła przeglądarka systemu Android – zwiększyła swój udział o 3,58 proc.

www.wirtualnemedia.pl

Usługi telekomunikacyjne Google

Przyszedł czas na Projekt Fi, czyli nowy twór marki Google. Projekt ten ma za zadanie działać jako operator wirtualny, który będzie nas łączyć z najszybszą aktualnie dostępną siecią. Nowością ma być nowatorska polityka Google, który, chcąc być w porządku w stosunku do swoich klientów, przewiduje zwot pieniędzy za niewykorzystany tranfer po wykupieniu abonamentu. Usługa Projektu Fi jest dostępna jedynie w USA.

www.mobiletrends.pl

Aplikacje społecznościowe najpopularniejsze wśród aplikacji mobilnych

Aplikacje nawiązujące do mediów społecznościowych stanowią aktualnie największy priorytet na smartfonie młodych ludzi. Często wykorzystywane są w komunikacji zamiast klasycznych SMS’ów. Aplikacje te całkowicie podbiły rynek mobilny, co potwierdzają badania przeprowadzone przez GlobalWebIndex i SmilarWeb. Grupą, która była brana pod uwagę, byli użytkownicy w wieku od 16 do 24 lat. Na pierwszym miejscu znalazł się Snapchat, który zanotował aż 57 proc. wzrost liczby użytkowników w 2014 roku. Drugą pozycję zajął Facebook Messenger, a za nim uplasowały się Pinterest oraz Instagram.

www.mobiletrends.pl

Radiowa Czwórka wspiera Noc Muzeów

W nocy z 16 na 17 maja odbędzie się Noc Muzeów 2015. Jak co roku, w imprezę zaangażowana jest radiowa Czwórka. W tym roku wraz z Uniwersytetem Warszawskim przygotowała ona wiele atrakcji na terenie kampusu uczelni. Noc ta zatytułowana jest „Modne i magiczne miejsce Uniwersytet Warszawski - Czwórka na Kampusie Głównym”. W programie m.in. pokazy mody najnowszej kolekcji Miss Spark, artystyczne przerabianie ubrań w wykonaniu Roberta Kuty oraz spotkanie z popularnym YouTuberem Jankiem Dąbrowskim. Zaplanowano również koncert zespołu Dawida Podsiadło – Curly Heads, który odbędzie się w Audytorium Maximum. Relacja z wydarzenia transmitowana będzie na żywo na antenie Czwórki już od godz. 19.

www.media2.pl

Maj w radiowej Jedynce pod znakiem polskiej piosenki

Program 1 Polskiego Radia ogłosił maj miesiącem polskiej piosenki. Na swojej antenie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez 31 jeden dni będzie emitować jedynie twórczość rodzimych wykonawców. Wśród nich znajdą się zarówno utwory współczesne, jak i te sprzed lat. Majowa akcja Polskiego Radia została wprowadzona już kilka lat temu i niezmiennie spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem słuchaczy.

www.media2.pl