Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Festiwal w Sopocie stracił 720 tys. widzów

Polsat Sopot Festiwal 2014 transmitowany na antenie Polsatu od 22 do 23 sierpnia br. przyciągnął średnio 1,97 mln widzów – podaje Nielsen Audience Measurement. Jest to o 720 tys. mniej względem festiwalu w roku ubiegłym. Udział w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 17,89 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 – 16,97 proc. W 2013 roku było to odpowiednio 25,39 proc. i 27,04 proc. udziału. Największą widownię w tegorocznym festiwalu (2,53 mln osób) zgromadziła pierwsza część „Słodkich lat 90.” emitowana w piątek 22 sierpnia br.

wirtualnemedia.pl

Travel Channel zmienia brokera

Od września bieżącego roku biuro reklamy Polsat Media rozpoczyna sprzedaż czasu reklamowego w kanale Travel Channel. Do tej pory kanał obsługiwany był przez Atmedia. Travel Channel istnieje od 1994 r. i poświęcony jest tematyce podróżniczej. Nadaje w 21 językach, w 130 krajach, przez całą dobę. Travel Channel będzie 43 kanałem telewizyjnym w portfolio Polsat Media.

Serwis MiMP

Nowe cykle w “Pytaniu na śniadanie” (TVP2)

11 sierpnia br. po wakacyjnej przerwie powróciło na antenę „Pytanie na śniadanie”. Od września Telewizja Polska zapowiada nowe cykle m.in. „Misja Mama”, w którym rodzice i eksperci będą rozmawiać o wychowywaniu dzieci i „Jak gadać, aby się dogadać” o komunikacji międzyludzkiej, w tym mowie ciała. Ponadto emitowane będą serie „Polki cudzoziemki, Polki w chuście” o muzułmankach w Polsce oraz „Stylowe podróże” o trendach w ubiorze w najmodniejszych europejskich stolicach. Przypomnijmy, że nowy sezon „PnŚ” poprowadzą tylko cztery pary – M. Rogalska i T. Kammel, A. Popek i M. Olszański, M. Zamachowska i T. Wolny oraz I. Radziszewska i Ł. Nowicki. Gospodarzami nie będą już J. Rozenek i U. Chincz. Dziennikarka pozostanie jednak w redakcji i będzie przeprowadzać wywiady z gwiazdami.

wirtualnemedia.pl

Atmedia poszerza portfolio

Broker Atmedia nawiązał współpracę z portalem CDP.pl, który należy do grupy CD Projekt. W ofercie reklamowej dostępne są reklamy wideo oraz display. CDP.pl jest platformą dystrybucji gier, e-booków, filmów oraz wydawcą gier wideo, gier planszowych. Ponadto użytkownicy mogą znaleźć na portalu również recenzje oraz blog z informacjami ze świata popkultury. Serwis odwiedziło w czerwcu 250 tys. osób.

Serwis MiMP

Interia uruchamia nową sieć reklamową

Grupa Interia przygotowuje sieć AdStyle Network - ofertę premium dla reklamodawców zainteresowanych tematyką kobiecą. W skład sieci AdStyle Network wejdą serwisy luksusowe, parentingowe, poradnikowe, kulinarne oraz wnętrzarskie takie jak: Styl.pl, Grazia.pl, MamDziecko.pl, Kobieta.Interia.pl, Tpiy.pl, Maxmodels.pl, Smaker.pl Durszlak.pl, Deccoria.pl. Sieć rozpocznie działanie we wrześniu.

Serwis MiMP

Narzędzie do analizowania postów na Twitterze dostępne dla każdego

Twitter udostępnił wszystkim użytkownikom platformę pozwalającą na śledzenie powodzenia konkretnych wpisów wśród innych osób korzystających z serwisu. Możliwe jest obserwowanie jak wiele osób przeczytało konkretny wpis, ile z nich weszło z tweetem w interakcję, a także tego, czy dany post traci, czy też zyskuje na popularności. Platforma pozwala na przeglądanie wszystkich danych w formie możliwych do filtrowania zestawień i wykresów.

wirtualnemedia.pl

Odświeżony „Auto Świat”

Ringier Axel Springer Polska odświeżyło tygodnik “Auto Świat” przed 20 urodzinami tytułu. Od ostatniego wydania (z 25 sierpnia br.) zmieniona została szata graficzna oraz sposób redagowania treści. W celu zapewnienia magazynowi nowoczesnego wyglądu zmieniona została grafika – wprowadzono większe zdjęcia, odmienioną typografię i stosowanie nowych infografik. Bez zmian pozostała objętość (50 stron) oraz cena (2,30 zł). Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za maj br. średnia sprzedaż ogółem tygodnika “Auto Świat” wyniosła 77 407 egzemplarzy.

www.wirtualnemedia.pl

„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w swoich kategoriach

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za maj br. wynika, że liderem pod względem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten osiągnął wynik 95 424 egzemplarzy, niższy o 6,36 proc. w porównaniu do maja ub.r. Z kolei wśród miesięczników o tematyce historycznej na pierwszym miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 27 556 egzemplarzy, po spadku o 20,76 proc.

www.wirtualnemedia.pl

Wpływy reklamowe dzienników w dół

Według danych Kantar Media cennikowe wpływy reklamowe dzienników (nie uwzględniające rabatów i autopromocji) w lipcu br. wyniosły 106,91 mln zł i były niższe o 9,05 proc. w porównaniu do lipca ub.r. Najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zarobiła w lipcu br. o 5,13 mln zł. mniej niż w lipcu ub.r. (spadek o 15,6 proc.). Duży spadek o 1,1 mln zł (18,9 proc. w dół) zanotowała również „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Z drugiej strony przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosły o 198,4 tys. zł. (1,5 proc. w górę).

www.wirtualnemedia.pl

Polski box office – „Wakacje Mikołajka” z najwyższą frekwencją

Frekwencja w kinach podczas minionego weekendu była dobra (402 tysiące). Najchętniej oglądanym filmem w polskich kinach był „Wakacje Mikołajka"(68 287 widzów). Ponadto, w środku tygodnia familijna produkcja zebrała ponad 100 tysięcy widzów. Na drugiej pozycji znalazła się, jak w poprzednim tygodniu, animacja „Dzwoneczek i tajemnica piratów" (65 402 widzów). Trzecie miejsce należało do „Lucy” (62 483 osoby). Premierowy tytuł Woody'ego Allena „Magia w blasku księżyca" zajął czwartą pozycję. Premiery nadchodzącego weekendu: „Boyhood", „Rio, I Love You", „W jego oczach", „Hotel", „Barbie i tajemnicze drzwi" oraz „Zrywa się wiatr".

stopklatka.pl

11. Europejski Festiwal Filmowy Integracja Ty i Ja

Tegoroczna edycja festiwalu odbędzie się w Koszalinie w dniach 2-6 września pod hasłem „Film - podróż bez barier”. W programie można znaleźć filmy fabularne, dokumentalne, a także amatorskie zrealizowane przez osoby niepełnosprawne lub z ich udziałem. Produkcje powalczą o statuetkę Motyla 2014. Poza konkursem zaprezentowane zostaną również filmy z całego świata, m.in. z Iranu, Australii, Niemiec, Francji, Włoch. Seansom będą towarzyszyć warsztaty szermierki na wózkach, fotograficzne, wystawy, koncerty oraz spotkania z podróżnikami, również niepełnosprawnymi, dla których trudy podróży nie stanowią żadnego ograniczenia.

filmweb.pl

Systematycznie rośnie ilość osób korzystających z Internetu na urządzeniach mobilnych

Jak wynika z wykresu przygotowanego przez The Next Web na podstawie danych dostarczonych przez TNS Infratest Germany w marcu 2014 r., na całym świecie, z Internetu na urządzeniach mobilnych korzystało 48,8 proc. osób w wieku 18+. To o 7,5 pkt proc. więcej niż w marcu ubiegłego roku, o 16,3 pkt proc. więcej niż w marcu 2012 i o 22,4 pkt proc. więcej niż w marcu 2011. Dla porównania w Polsce z Internetu na Smartfonach w marcu br. korzystało 40,9 proc. pełnoletnich osób, czyli o 5,9 pkt proc. więcej niż w ubiegłym roku, o 25,4 pkt proc. więcej niż w marcu 2012 r. i o 17,3 pkt proc. więcej niż w marcu 2011 r.

thenextweb.com

Smartfony z Androidem i Windows Phone dla oszczędnych, iPhone'y dla bogatszych

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez IDC, w drugim kwartale 2014, jeżeli ktoś decydował się na zakup smartfona z system operacyjnym Android lub Windows Phone, to wybierał ten z najniższej półki. Zarówno w przypadku systemu Google’a jak i Microsoftu ok 60 proc. wszystkich sprzedanych smartfonów w badanym okresie stanowiły urządzenia, których cena nie przekroczyła 200 USD. Z kolei Ci, którzy zdecydowali się na zakup smartfona od Apple’a w większości – 85 proc. - wybierali najdroższe wersje iPhone’ów, czyli te które kosztują ponad 400 USD.

wirtualnemedia.pl

Facebook Messenger pobrano już ponad 500 mln razy z Google Play

Facebook Messenger jako trzecia aplikacja nienależąca do Google’a, po aplikacji głównej Facebook’a oraz WhatsApp, przekroczyła 500 mln pobrań z Google Play. Komunikator ten stał się tym samym najpopularniejszą aplikacją mobilną na urządzenia z systemem Android. Niezaprzeczalny wpływ na to miał fakt, iż właściciel Facebook’a zdecydował się na usunięcie możliwości komunikacji ze znajomymi z poziomu aplikacji głównej swojego serwisu społecznościowego. Teraz, aby rozmawiać z przyjaciółmi z FB poprzez urządzenie mobilne, konieczne jest posiadanie Facebook Messengera.

mobtech.interia.pl

Wzrost cennikowych wydatków na reklamę radiową w lipcu 2014

W lipcu 2014 cennikowe wydatki na reklamę radiową wyniosły 307 mln zł, co oznacza wzrost o 6,4 proc. w porównaniu do lipca 2013, wynika z danych Kantar Media. Jest to kontynuacja tegorocznych wzrostów – w I półroczu cennikowe wydatki wzrosły o 21,2 proc. Liderem pod względem przychodów pozostał RMF FM, mimo spadku o 3,1 proc. – przychody cennikowe stacji wyniosły ponad 92 mln zł. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET – ponad 65 mln zł przychodów, wzrost o 18,6 proc.

wirtualnemedia.pl

RMF FM liderem wśród osób z wyższym wykształceniem

RMF FM z udziałem 21,4 proc. jest najchętniej słuchaną stacją wśród osób z wyższym wykształceniem, wynika z danych Radio Track Millward Brown za okres od lutego do lipca 2014. Na drugim miejscu z udziałem 15,1 proc. znalazła się Trójka, natomiast na trzecim miejscu uplasowało się Radio ZET – 15 proc. udziału.

wirtualnemedia.pl

Serwisy informacyjne w radio coraz krótsze

Serwisy informacyjne w stacjach ogólnopolskich są coraz krótsze, wynika z danych przedstawionych przez serwis press.pl. Serwisy informacyjne bywają obecnie krótsze niż piosenki i trwają od 2,5 minuty do 6 minut. Zdaniem nadawców słuchacz nadal oczekuje od stacji radiowych podawania bieżących informacji, jednak zmienił się sposób ich konsumpcji – obecny słuchacz nie jest w stanie skupić się na długim newsie, dlatego na przestrzeni ostatnich 10 lat długość pojedynczej relacji reporterskiej zmniejszyła się o połowę.

press.pl