Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Mjuzik.tv zamiast Rbl.tv

Stacja Rbl.tv kontynuuje modyfikację swojego profilu muzycznego w telewizji. W związku z tym właściciel, Grupa 4fun Media, zmienia nazwę kanału na Mjuzik.tv. Przypomnijmy, że jesienią ub.r. Rbl.tv zamiast muzyki hip-hop zaczęła grać popularne hity. Według danych Nielsen Audience Measurement średni udział kanału w rynku w czerwcu br. wyniósł 0,04 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

wirtualnemedia.pl

Rozmowy ws. transmisji siatkarskiego mundialu

Telewizja Polsat przedstawiła ofertę sprzedaży praw do meczów polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Świata w siatkówce mężczyzn. Propozycję wysunęła jedynie Telewizja Polska, jednak została ona odrzucona przez Polsat. Ponadto Polsat dąży do tego, by mecze Polaków w siatkarskim mundialu pokazać na swojej antenie – jest to uzależnione od pozyskania sponsorów. Mowa tu o minimum pięciu, a maksimum trzynastu meczów, w zależności od tego, czy Polacy wyjdą z grupy i awansują do półfinału.

wirtualnemedia.pl

Coraz większa widownia Stopklatki TV

Kanał Stopklatka TV gromadzi coraz większą widownię. W okresie 17 maj-17 lipiec br. średnia oglądalność minutowa stacji wyniosła 48 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,83 proc. w grupie 4+ i 0,86 proc. w grupie komercyjnej. W porównaniu do pierwszych dwóch miesięcy pomiaru telemetrycznego Nieslen Audience Measurement oznacza to wzrost oglądalności. W okresie 17 marca-16 maja br. kanał śledziło średnio 44,68 tys. osób (odpowiednio 0,71 proc. i 0,71 proc. udziału w rynku). Taki wynik dał Stopklatce TV drugie miejsce w zestawieniu kanałów filmowych. Pierwsze miejsce zajmuje TVP Seriale ze średnią widownią na poziomie 90,3 tys. osób (1,56 proc. i 1,57 proc. udziału).

wirtualnemedia.pl

Instagram z rekordowym wynikiem

Według danych Megapanelu PBI/Gemius serwis Instagram.com w kwietniu br. odwiedziło 2,12 mln polskich internautów. To wynik ponad dwa razy większy niż rok wcześniej - strona miała 974 tys. użytkowników. Serwis odwiedziło w Polsce 1,28 mln kobiet, stanowiąc 60,5 proc. wszystkich użytkowników. Prawie 80 proc. użytkowników ma mniej niż 35 lat.

wirtualnemedia.pl

„Newsweek” najpopularniejszy wśród serwisów tygodników opinii

W kwietniu br., według danych Megapanelu PBI/Gemius, Newsweek.pl odwiedziło 896,6 tys. użytkowników, którzy wykonali w serwisie 7,49 mln odsłon. Kolejny w zestawieniu jest serwis Wprost.pl, który miał mniej o 313,7 tys. użytkowników i 3,79 mln odsłon. Trzecie miejsce zajął serwis tygodnik.onet.pl, który odwiedziło 506,6 tys. osób, wykonując 1,5 mln odsłon.

wirtualnemedia.pl

Facebook z przyciskiem „kupuję”

Facebook rozpoczął prace nad nowym przyciskiem pozwalającym użytkownikom na dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu serwisu lub jego aplikacji mobilnych. Daje to reklamodawcom szereg nowych możliwości. Będą mogli między innymi umieszczać przyciski kupowania tuż przy reklamach. Facebook testuje nowy przycisk we współpracy z kilkoma firmami. Nie wiadomo, kiedy mechanizm zostanie udostępniony szerszemu gronu odbiorców.

wirtualnemedia.pl

Wzrost wydatków na reklamę o 7 proc.

Według danych Kantar Media w I połowie br. wartość cennikowych wydatków na reklamę wzrosła o 6,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wydatki te wyniosły 1,49 mld zł, czyli o 94,7 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów reklamowych we wszystkich magazynach z pierwszej dziesiątki wzrosła, najbardziej w „Vivie” (Edipresse Polska) – o 12,6 mln zł, czyli o 23,4 proc. Wpływy „Wprost” (AWR Wprost) wzrosły o 20,7 proc. (9,96 mln zł), a „Show” (Wydawnictwo Bauer) o 15,3 proc. (4,22 mln zł).

www.wirtualnemedia.pl

Tygodniki opinii w dół, liderem „Gość Niedzielny”

Według najnowszych danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, w maju br. większość tygodników opinii odnotowało spadek średniej sprzedaży ogółem. Wzrostem mogły pochwalić się m.in. „Polityka” i „Gość Niedzielny”. Na pozycji lidera utrzymał się „Gość Niedzielny”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 151 556 egzemplarzy, czyli o 12,7 proc. więcej niż w maju ubiegłego roku. Z trzeciego na drugie miejsce awansował tygodnik „Polityka” ze sprzedażą na poziomie 127 411 egz. i wzrostem o 5,0 proc. Z kolei z drugiego na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” osiągając wynik 120 786 egz. (spadek o 3,6 proc.).

www.wirtualnemedia.pl

„Women’s Health” przekształci się w miesięcznik

Od marca 2015 roku magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska) przekształci się z dwumiesięcznika w miesięcznik. Zmiana ta była planowana od początku powstania magazynu. Zmianie sprzyja fakt, że sprzedaż tytułu rośnie z każdym wydaniem. W ubiegłym roku na rynku pojawiły się trzy wydania pisma i według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy ich średnia sprzedaż ogółem wyniosła 82 130 egzemplarzy. W tym roku pierwsze wydanie (styczniowo-lutowe) zostało sprzedane w 93 132 egzemplarzach, wydanie marcowo-kwietniowe w 101 354 egz., a wydanie majowo-czerwcowo w rekordowej ilości - 102 175 egz. Z tego powodu najnowsze wydanie, obecnie będące na rynku, ukazało się w powiększonym nakładzie - 155 tys. egz.

www.wirtualnemedia.pl

Polski box office

Zeszłotygodniowa premiera „Samoloty 2” zajęła w ostatni weekend pierwsze miejsce – obejrzało ją dotychczas 64 350 widzów. Drugie miejsce w rankingu popularności zajął film „Step Up: All In” z wynikiem 26 455 sprzedanych biletów. Ostatnie miejsce na podium należy do filmu „Jak wytresować smoka 2" (18 940 widzów). „Hercules", „Szef", „Nasrine" oraz „Król w Nowym Jorku"- to produkcje, które zawitają do kin w najbliższy weekend.

http://stopklatka.pl

Transatlantyk Festival Poznań

W tym roku rusza czwarta edycja Transatlantyk Festival Poznań. Festiwal odbędzie się w dniach 8-14 sierpnia, a zagoszczą na nim legendarni i młodzi twórcy oraz przedstawiciele wszelkich zawodów filmowych i muzycznych. Odbędą się na nim pokazy i liczne koncerty. Ta artystyczna platforma została stworzona, by poprzez muzykę i film budować silniejsze związki między społeczeństwem, sztuką i środowiskiem, a także inspirować dyskusje na aktualne tematy społeczne.

http://www.transatlantyk.org

Mobile a multiscreening w Polsce

Jak wynika z przeprowadzonego przez IRCenter oraz SW Research badania, 62 proc. Internautów podczas oglądania telewizji korzysta również z komputera. Urządzenia mobilne – telefon oraz tablet – zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Z telefonu podczas oglądania TV korzysta 52 proc. badanych, natomiast z tabletu 26 proc. Urządzenia mobilnego jako drugiego ekranu używamy najczęściej oglądając płatną telewizję – 55 proc. ankietowanych używa w tym czasie telefonów, a 35 proc. tabletów. Osoby użytkujące telefon jako drugi ekran najchętniej korzystają z niego podczas trwania reklam w telewizji – 64 proc. badanych. Chętnie dokonują zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Najczęściej w ten sposób nabywają multimedia – 13 proc. oraz software – 12 proc. Z raportu dowiadujemy się również, że 37 proc. badanych ogląda telewizję na swoim telefonie lub tablecie.

wirtualnemedia.pl

Facebook Mentions czyli aplikacja dla VIPów

Facebook udostępnił nową aplikację użytkownikom urządzeń mobilnych, które działają w oparciu o system operacyjny iOS. Facebook Mentions to specjalna aplikacja, z której korzystać mogą tylko „osoby publiczne” jak np. dziennikarze, pracownicy popularnych firm, czy też sławne osoby. Pozwala ona m.in. na prowadzenie cykli pytań i odpowiedzi z fanami, czy też śledzenie na bieżąco wszelkich informacji, jakie pojawiają się na temat danego użytkownika VIP. Do korzystania z aplikacji wymagana jest weryfikacja konta.

mobiletrends.pl

Flurry kupione przez Yahoo!

Specjalizująca się we wprowadzaniu i ulepszaniu aplikacji mobilnych firma Flurry została kupiona przez Yahoo!. Zdaniem analityków Yahoo! chce w ten sposób zwiększyć przychody generowane przez reklamy na urządzeniach mobilnych.

Serwis Dzienny MiMP

Duży wzrost cennikowych wydatków na reklamę radiową w I półroczu 2014

Według danych Kantar Media, cennikowe wydatki na reklamę radiową w I półroczu 2014 roku wyniosły 2,1 mld zł, co oznacza wzrost aż o 21,2 proc. w porównaniu do I półrocza 2013. Liderami rynku pozostają RMF FM (622 mln zł przychodów cennikowych) oraz Radio ZET (413 mln zł). Największe wzrosty odnotowały stacje Polskiego Radia – przychody Jedynki wzrosły o 68,6 proc, natomiast Trójki wzrosły o 42,2 proc.

wirtualnemedia.pl

KRRiT zgadza się na przejmowanie częstotliwości Zet Chilli przez Antyradio

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę na przejęcie przez Anty Radio częstotliwości wykorzystywanych przez Zet Chilli. Obecnie Zet Chilli nadaje w 13 miastach, natomiast Antyradio tylko w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Po zamianie to Antyradio ma mieć szerszy zasięg, natomiast Zet Chilli będzie dostępne jedynie w miastach, gdzie obecnie można słuchać Antyradia.

press.pl

Wzrost cen reklam w stacjach Grupy RMF

Grupa RMF udostępniła nowe cenniki reklamowe swoich stacji i pakietów na okres jesienny. Średni wzrost poszczególnych ofert to od 2,5 do 4,3 proc. W nowym cenniku stacji RMF FM ceny są średnio o 3,8 proc. wyższe niż w cenniku wiosennym, w RMF Maxxx o 4,3 proc., a w RMF Classic o 2,5 proc. Nadawca tłumaczy te podwyżki rosnącą słuchalnością swoich rozgłośni. Okres obowiązywania nowego cennika to od 1 września br. do 4 stycznia roku przyszłego.

wirtualnemedia.pl