Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Finał mundialu z 10,5 mln widzów

Oglądalność 64 meczów tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii wyniosła średnio 2,97 mln widzów. Udział TVP1 podczas transmisji wyniósł średnio 31,28 proc. wśród wszystkich widzów oraz 34,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Udział TVP2 wyniósł odpowiednio 26,13 proc. i 28,49 proc. Największą widownię zgromadziło finałowe spotkanie Niemcy-Argentyna, które obejrzało średnio 10,5 mln widzów.

Serwis MiMP

Naziemna telewizja coraz popularniejsza

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w ciągu ostatniego półrocza odsetek gospodarstw domowych z naziemną telewizją cyfrową wzrósł z 30,3 proc. do 33,3 proc. Zmniejsza się popularność ofert sieci kablowych i platform cyfrowych. Odsetek gospodarstw z kablówką spadł z 33 proc. do 30,8 proc., a z platformą cyfrową z 36,7 proc. do 35,9 proc. Najwięcej domów i mieszkań w Polsce korzysta z platform satelitarnych - 4,66 mln osób. 4,24 mln domów ma dostęp do kablówek, a wyłącznie z telewizji naziemnej korzysta 4,32 mln gospodarstw. Duży wpływ na zwiększającą się popularność telewizji naziemnej ma rozwijająca się jej oferta, m.in. rozpoczęcie nadawania kanałów Stopklatka TV i Fokus TV czy umieszczenie w multipleksie Telewizji Trwam i TVP ABC.

wirtualnemedia.pl

IDMnet brokerem Vox Music TV

1 sierpnia br. kanał muzyczny Vox Music TV rozpocznie emisję reklam. Ich sprzedażą zajmie się broker IDMnet wchodzący w skład Grupy ZPR. Również od początku sierpnia w Nielsen Audience Measurement będą dostępne pierwsze dane o oglądalności kanału. Vox Music TV nadaje od 28 kwietnia br. i prezentuje teledyski z gatunku disco (z lat 80. i 90. XX wieku), italo disco, euro dance oraz disco polo. Program adresowany jest do osób w wieku od 25 do 45 roku życia.

Serwis MiMP

Google liderem pod względem przychodów z reklamy online w 2014

Jak wynika z prognoz eMarketera globalna wartość rynku reklamy Internetowej ma w 2014 r. wynieść 140,15 mld USD, czyli o 16,7 proc. więcej niż w zeszłym roku. eMarketer prognozuje również, że największe przychody z reklamy online uzyska Google – 44,08 mld USD, co stanowić będzie 31,45 proc. udziałów w globalnych przychodach z tego medium. Na drugim miejscu uplasuje się Facebook z udziałami na poziomie 7,79 proc, a na trzecim Microsoft – 2,54 proc. przychodów z reklamy Internetowej.

wirtualnemedia.pl

Wp.pl: Nowe miasta w sekcji wiadomości lokalnych

Rozbudowany została sekcja wiadomości lokalnych na stronie głównej portalu WP.pl (Grupa Wirtualna Polska). W bloku tym znajdują się nie tylko wiadomości z Warszawy lecz także z Wrocławia, Krakowa, Katowic, Poznania i Trójmiasta. Za pomocą mechanizmu geotargetowania automatycznie wyświetlane są doniesienia z tego miasta, które znajduje się najbliżej użytkownika. Istnieje jednak możliwość przejścia do stron zawierających informacje z pozostałych miast.

www.wirtualnemedia.pl

TOP serwisów o filmach i serialach

Z wyników badań Megapanelu PBI/Gemius publikowanych na stronie Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu 2014 roku pierwsze miejsce wśród serwisów o filmach i serialach zajął Filmweb, mimo iż w skali roku zanotował spory spadek liczby odsłon. Jest liderem w każdym z badanych wskaźników, a mianowicie w analizowanym miesiącu odwiedziło go 3,86 mln internautów, którzy wykonali w nim 196 mln odsłon (w tym 15 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 23 minuty i 56 sekund. Na drugim miejscu uplasował się serwis onet.pl – film, a podium zamknął serwis wp.pl – film.

http://www.wirtualnemedia.pl

Nowe wskaźniki skuteczności reklamy prasowej

Wydawcy chcąc, aby prasa była bardziej policzalnym medium, łatwiejszym do planowania postanowili wprowadzić nowe wskaźniki skuteczności reklam. Wskaźniki te mają na celu określenie skuteczności reklam zarówno przed i po jej opublikowaniu. Pierwszym nowym wskaźnikiem będzie wskaźnik liczby gospodarstw domowych zaopatrzonych w dany tytuł. Pozostałe dwa wskaźniki będą analogiczne do wskaźników efektywności wykorzystywanych w Internecie. Wskaźnik time spent odzwierciedlać będzie wskaźnik przedstawiający przeciętny czas konsumpcji konkretnych wydań. Ostatnim trzecim wskaźnikiem odpowiadającym kategorii page views będzie wskaźnik liczby odwiedzin w jednym cyklu czytelniczym. Te trzy nowe wskaźniki będą dostępne od początku przyszłego roku i umożliwią wnikliwszą analizę prasy.

MIMP

Wydawcy rozszerzają grupę docelową

Wydawnictwa zrzeszone w Izbie Wydawców Prasy i Polskich Badaniach Czytelnictwa postanowiły stosować nową definicję komercyjnej grupy docelowej. Rozszerzona zostanie grupa docelowa, na której będzie badane czytelnictwo prasy, z grupy 16-49 lat do grupy 16-59. Izba Wydawców Prasy uzasadnia, że osoby w wieku 50-59 lat charakteryzują się wysokim dochodami oraz wysokimi wydatkami konsumenckimi. Rozszerzenie grupy celowej ma na celu utrzymania dotychczasowych zasięgów. Wydawnictwa starają się w ten sposób zniwelować spadające czytelnictwo prasy wśród młodych osób.

www.wirtualnemedia.pl

Pisma wnętrzarskie: liderem „Moje Mieszkanie”

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w kwietniu br. na pozycji lidera wśród pism wnętrzarskich pod względem sprzedaży ogółem uplasował się magazyn „Moje Mieszkanie” (Murator). Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 69 376 po wzroście w skali roku o 30,6 proc. Drugie miejsce zajął magazyn „Cztery Kąty” (Agora) z wynikiem na poziomie 60 230 egz. i spadkiem sprzedaży o 6,2 proc. Po największym spadku w kategorii równym 22,1 proc. podium zamyka miesięcznik „M jak Mieszkanie” (Murator). Średnia sprzedaż tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 33 982 egzemplarzy.

www.wirtualnemedia.pl

Polski box office

Liderem minionego weekendu został „Gang wiewióra" (56 036 sprzedanych biletów), awansując z trzeciego miejsca. Na drugiej pozycji również uplasowała się animacja - „Jak wytresować smoka 2", którą obejrzało 51 749 osób. Trzecią pozycję zajął film „Transformers: Wiek zagłady", z wynikiem 47 479 widzów. Premiery nadchodzącego weekendu: „Samoloty 2”, „Noc oczyszczenia: Anarchia", „Step Up: All In", „Pożądanie", „Więzy krwi" oraz „Po ślubie".

http://stopklatka.pl

Kino Luna w ofercie Multikino Media

Broker Multikino Media powiększa swój zasięg o sale Kina Luna, dysponującego dwoma salami (sala A mieści 347 osób, sala B – 304 osoby), wyposażonymi w dźwięk dolby digital i projektory cyfrowe. Dotychczas w ofercie Multikino Media znajdowało się 50 kin, 31 z tej liczby to kina sieci Multikino, z łączną liczbą 291 ekranów.

Serwis Dzienny MIMP 18-07-2014

Znane są już tytuły, które powalczą w tym roku o Złote Lwy

39. Festiwal Filmowy w Gdyni odbędzie się w dniach 15-20 września 2014 roku. Do Konkursu Głównego przyjęto następujące tytuły: "Bogowie", "Kebab i Horoskop", "Fotograf", "Hardkor disko", "Jack Strong", "Jeziorak", "Miasto' 44", "Obietnica", "Obywatel", "Pod Mocnym Aniołem", "Onirica - Psie Pole", "Sąsiady" oraz "Zbliżenia". W br. zrezygnowano z sekcji „Panorama” oraz powołano nową sekcję pod nazwą „Inne spojrzenie”, przeznaczoną dla filmów z pogranicza gatunków, eksperymentalnych i poszukujących.

http://www.filmweb.pl

Google liderem pod względem przychodów z reklamy mobilnej w 2014

Jak wynika z najnowszych prognoz eMarketera, globalne przychody z reklamy mobilnej w 2014 wyniosą 32,71 mld USD. 50,2 proc. tych przychodów przypadnie Google. Na drugim miejscu z 22,3 proc. udziałem uplasuje się Facebook, a na trzecim Twitter, którego przychody z reklamy mobilnej stanowić będą 2,8 proc. wszystkich przychodów z tego medium.

wirtualnemedia.pl

Wzrost dochodów z handlu mobilnego w Polsce jednym z największych w Europie

Jak wynika z najnowszego badania „Zanox Mobile Performance Barometer 2014”, Polska plasuje się na trzecim miejscu w Europie jeśli chodzi o średnioroczny wzrost dochodów pochodzących z transakcji wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych. Wzrost ten wynosi 94 proc, podczas gdy w całej Europie 95 proc. Głównym motorem napędowym tych zmian jest sektor turystyczny, którego dochody pochodzące z m-commerce wzrosły o 185 proc. Na drugim miejscu plasuje się telekomunikacja ze średniorocznym wzrostem na poziomie 114 proc, a na trzecim handel detaliczny – 81 proc. wzrostu dochodów z handlu mobilnego.

Serwis Dzienny MiMP

Zarządzanie kampanią reklamową na Facebook’u możliwe z poziomu aplikacji mobilnej

Do końca wakacji każdy kto zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych na Facebook’u otrzyma dostęp do aplikacji mobilnej, która umożliwiać będzie zarządzanie kampaniami z poziomu smartfona czy tableta. Aplikacja dostępna będzie na urządzeniach mobilnych działających w oparciu system operacyjny iOS oraz Android. Dzięki niej będzie można m.in. zatrzymać, czy też uruchomić kampanię, reagować na sytuacje kryzysowe oraz zmienić wysokość budżetu.

Serwis Dzienny MiMP

Radio Track: wyniki słuchalności stacji i sieci radiowych w II kwartale

Najchętniej słuchaną stacją radiową w II kwartale 2014 roku było Radio RMF FM z udziałem 24,5 proc. (spadek o 1,6 pkt. proc. w ujęciu rocznym). Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem 15,9 proc. (wzrost o 0,5 pkt. proc.). Liderem wśród sieci radiowych pozostaje ESKA z udziałem 7,8 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.).

media2.pl

Wyniki badania słuchalności radia online

Według badania słuchalności radia online, jakie na zlecenie instytutu Komitetu Badań Radiowych i Polskiego Radia przeprowadził instytut Millward Brown, najpopularniejszymi serwisami radia online są: RMF ON, Eska Go oraz Open FM. Najczęstszymi porami słuchania radia online są popołudnia oraz wieczory. Prawie co piąty respondent zadeklarował, że jest skłonny wnosić miesięczną opłatę, aby w internetowym radiu nie było reklam.

wirtualnemedia.pl

Szymon Majewski poprowadzi poranny program w Radiu ZET

Szymon Majewski po 9 latach przerwy wraca do Radia ZET, gdzie poprowadzi poranny program satyryczny o nazwie „PogoDyńka”. Program będzie nadawany w dni powszednie po 6 i 9 rano.

press.pl