Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Święta przed telewizorami

Według danych Nielsen Audience Measurement w trakcie tegorocznych świąt wielkanocnych spędziliśmy o 23 minuty więcej przed telewizorem niż w ubiegłym roku. Największą widownię w okresie od 4 a 6 kwietnia zgromadził serial „Ranczo”, którego wielkanocną emisję obejrzało 4,92 mln widzów, co przełożyło się na 30,89 proc. udziału wśród wszystkich widzów. Na drugim miejscu znalazł się pilotażowy odcinek drugiej edycji programu „Rolnik szuka żony”. Reality-show obejrzała 4,32 milionowa widownia, przez co udział stacji TVP1 w czasie jego emisji wyniósł 28,08 proc. Kolejne pozycje zajęły programy informacyjne również należące do tejże stacji: „Wiadomości” (4,27 mln i 26,77 proc. udziału), „Teleexpress” (4,21 mln i 32,33 proc. udziału) oraz „Sport” (3,66 mln i 22,61 proc.).

www.wirtualnemedia.pl

Nowa stacja Canal+ Discovery

W połowie maja ruszy nowa stacja „Canal+ Discovery”, owoc pierwszego wspólnego projektu ITI Neovision i Discovery Networks. Stacja w ciągu roku planuje nadać 450 godzin programów dokumentalnych, które będą przedstawiać ciekawych ludzi, ich osiągnięcia i pasje. Ponadto, rocznie w ramówce znajdzie się 12-godzin polskich produkcji. Na Canal+ Discovery nie będą nadawane reklamy.

www.wirtualnemedia.pl

Zmiana lidera stacji newsowych

Nielsen Audience Measurement opublikowało dane dotyczące oglądalności stacji informacyjnych w marcu br. Liderem grupy okazała się naziemnie nadająca stacja publiczna TVP Info, której udział w rynku wyniósł 2,99 proc. W wyniku czego stacja TVN24 spadła na drugą lokatę z wynikiem 2,83 proc. Na trzecim miejscu znalazła się TVP Regionalna, która w ubiegłym miesiącu miała 0,99 proc. udziału.

www.wirtualnemedia.pl

YouTube wprowadza abonament

Google potwierdziło, że do końca tego roku zostaną wprowadzone opłaty za korzystanie z portalu YouTube. Abonament ma być nowym źródłem dochodów dla twórców treści, jak i uzupełniać zyski z reklam na portalu. Dzięki niemu użytkownik będzie mógł oglądać ulubione filmiki bez reklam. YouTube ma na celu konkurowanie z Netflixem i Hulu, dlatego musi też wprowadzić ekskluzywne treści. Nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztowała subskrypcja. Spekuluje się, że wyniesie 10 USD, aby stanowiła cenę konkurencyjną dla Netflixa.

pclab.pl

TOP 100 profili na Instagramie w Polsce

Według danych NapoleonCat.com na pierwszym miejscu wśród obserwowanych Polaków jest profil piłkarza Roberta Lewandowskiego z liczbą 1,48 mln użytkowników. Kolejne miejsce, ze zdecydowanie mniejszą ilością obserwatorów są polskie modelki – Joanna Krupa z 396,3 tys. obserwujących i Anja Rubik z 347,4 tys. obserwujących. Dalej w kolejności są takie znane osoby jak piłkarz Wojciech Szczęsny, znani blogerzy i youtuberzy – Abstrachuje.tv, Julia „Maffashion” Kuczyńska oraz Anna Lewandowska i Ewa Chodakowska.

www.wirtualnemedia.pl

Gamerzy w czołówce polskich youtuberów

Z raportu stworzonego przez WirtualneMedia.pl i NapoleonCat.com wynika, że z 20 polskich kanałów na YouTube, aż 12 związanych jest z tematyką gier. Liderem jest reZigiusz z 439 filmikami na koncie i 1,26 mln subskrybentów. Podobnymi wynikami mogą pochwalić się również kanały Stuu Games (1,22 mln) oraz Blowek (1,14 mln). W ogólnym rankingu popularności polskich kanałów na YouTube, reZigiusz i Stuu Games zajmują kolejno trzecie i czwarte miejsce, przegrywając jedynie z SA Wardęga i Abstrachuje.tv, które mają odpowiednio 3 mln i 1,5 mln subskrybentów.

www.wirtualnemedia.pl

„Twój Styl” na czele miesięczników

Jak wynika z badania Polskich Badań Czytelnictwa, najchętniej czytanym miesięcznikiem w okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku był „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). W tym okresie 8,34 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat sięgnęło po tytuł, co w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej stanowi spadek o 3,2 pkt. proc. Drugie miejsce zajął miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który w analizowanym okresie czytany był przez 6,91 proc. respondentów (wzrost o 3,02 pkt. proc.). Podium zamyka „Claudia” (Burda International Polska), która osiągnęła wynik 5,94 proc. (spadek o 3,40 pkt. proc.).

www.wirtualnemedia.pl

„National Geographic Polska” liderem pism podróżniczych

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że liderem pism podróżniczych w 2014 r. został „National Geographic Polska” (Grupa Burda) z wynikiem sprzedaży na poziomie 39 112 egz. W porównaniu do 2013 r. oznacza to spadek o 15,06 proc. Druga pozycja należy do „NG Traveler” (Grupa Burda), którego wynik wyniósł 23 773 egz. (spadek o 12,51 proc.). Trzecie miejsce zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), którego sprzedaż wzrosła o 1,62 proc., osiągając wynik 9 664 egz.

www.wirtualnemedia.pl

„Show” poszerza się o „Stylowy poradnik”

Od 7 kwietnia br. dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer) został poszerzony o nowe działy i sekcje. „Stylowy poradnik”, nazwa nowej części czasopisma, zastąpił dział „Show Style”. Nowością są działy Psychologia i Wnętrza, a powiększeniu uległy sekcje Zdrowie i Kuchnia. Grupa docelowa magazynu pozostaje ta sama – kobiety w wieku 25-49 lat. Nie zmieniono również objętości (100 stron) oraz ceny tytułu – 1,99 zł.

www.wirtualnemedia.pl

„Szybcy i Wściekli 7" ogromnym sukcesem

Film „Szybcy i Wściekli 7” w pierwszych trzech dniach projekcji zarobił już 143,6 mln. dolarów. Jest to najlepszy wynik w historii studia Universal Pictures, a zarazem najlepsza premiera roku, oraz dziewiąte najlepsze otwarcie w historii amerykańskiej dystrybucji. Wyniki z rynków poza USA są równie imponujące. Film wyświetlany jest już w 64 krajach, gdzie zajął pierwsze miejsce na liście Box Office. Zaś w 26 z nich zanotował najlepsze debiuty w historii. Z wynikiem 240,4 mln. dolarów „Szybcy i Wścieki 7” to również trzecie największe otwarcie poza granicami USA od początków badania rynku. Na pierwszym miejscu znajduje się „Harry Potter i Insygnia Śmierci część II” z 2011r. (314 mln.), a na drugim „Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach” również z 2011 r. (260,4 mln.).

www.filmweb.pl

Weekend świąteczny w polskich kinach

Co roku weekend wielkanocny jest jednym z najgorszych okresów dla polskiej branży kinowej. Jednak tegoroczne wyniki nie są tak złe jak w roku ubiegłym, kiedy to padł niechlubny rekord 58 tys. sprzedanych biletów. W tym roku sprzedano ich 67,3 tys. Po raz kolejny nie ma znaczących zmian w liście Box Office. Pierwsze miejsce utrzymuje „Kopciuszek”, na drugim znajduje się „Zbuntowana”, ze stosunkowo niewielkim spadkiem oglądalności. Jedyną premierę tego tygodnia „Motyl Still Alice”, z Oskarową rolą Julianne Moore, obejrzało tylko 314 osób. W najbliższy weekend spodziewany jest znaczący wzrost frekwencji związany z polską premierą amerykańskiej superprodukcji „Szybcy i Wściekli 7”.

Box Office

Najchętniej wybierane smartfony 2014 roku

Sklep internetowy Agito.pl przeprowadził analizę swojej sprzedaży, w której sprawdził jakie smartfony były najchętniej kupowane w roku 2014. Ciekawym jest fakt, że w pierwszej piątce znalazły się jedynie produkty firmy Samsung. Pierwsze miejsce zajął Galaxy S4, za nim Galaxy Xcover, Galaxy S3, Galaxy S3 Mini, a w końcu Galaxy S4 Mini. Świadczy to o tym, że Polacy nie sięgają po najnowsze i najdroższe modele, a wybierają te, które są już na rynku od kilku bądź kilkunastu miesięcy.

www.benchmark.pl

6 mld kart SIM w smartfonach do 2020 roku

Obecnie na rynku znajduje się 2,7 mld kart SIM działających w naszych smartfonach. Wg. prognoz do 2020 roku ma ich być ponad 6 miliardów. Posiadaczami nowych smartfonów będą oczywiście osoby wymieniające standardowy telefon na nowy model. Przewiduje się, że największy przyrost (80 proc.) zanotujemy w rejonach Azji i Pacyfiku. Szacunkowy mobilny ruch sieciowy będzie rosnąć w tempie 40 proc. rocznie.

www.wirtualnemedia.pl

Firefox przekroczył 100 mln pobrań na Android

Koncern Mozilla przekazał informację dotyczącą swojej przeglądarki Firefox, której liczba pobrań w Google Play przekroczyła liczbę 100 milionów. Dodatkowo koncern z Mountain View chwali się, że oceny jakie jej użytkownicy zostawiają wynoszą zwykle powyżej czterech gwiazdek w pięciostopniowej skali. Korzystając z okazji, Mozilla przypomniała także ważne daty i wydarzenia dla Firefoksa na Androida, takie jak wprowadzenie funkcji “nie śledź” (26 czerwca 2011), motywów (19 lutego 2013), funkcji QuickShare (17 września 2013), możliwości przeglądania w trybie gościa (29 października 2013), czy też opcji wyszukiwania DuckDuckGo (10 listopada 2014).

www.wirtualnemedia.pl

Radio Krk.fm w Grupie Radiowej Agora

3 kwietnia br. Grupa Radiowa Agora zakupiła 100 proc. udziałów w firmie BDM Media, będącej posiadaczem koncesji na nadawanie radia Krk.fm. Tym samym stała się właścicielem stacji radiowej nadającej w Krakowie na częstotliwości 102,4 FM. Radio Krk.fm istnieje od 2013, a jego redakcję stanowią głównie byli dziennikarzy RMF FM. Z badania Radio Track wynika, że słuchalność stacji w okresie od września do lutego br. wyniosła 1,4 proc.

www.wirtualnemedia.pl

„Lato z Radiem" w 20 miastach

W tym roku trasa koncertowa „Lato z Radiem”, a jednocześnie audycja Polskiego Radia Jedynka odwiedzi 20 miast. Trasa rozpocznie się 27 czerwca w Uniejowie, a zakończy 30 sierpnia w Wałczu. Na koncertach wystąpią m.in. Maryla Rodowicz, Kayah, Hey, Zakopower i Ryszard Rynkowski. Koncerty „Lato z Radiem” organizowane są już od 44 lat.

www.wirtualnemedia.pl