Kontakt

Prosimy o poprawienie następujących pól:

  •  

Dziękujemy.

Dane teleadresowe

ul. Postępu 6
02-676 Warszawa
Polska

tel. +48 22 3 100 300

fax +48 22 3 100 301

Outdoor i kino

Marzec 2014: TVP mocno w dół, TVN liderem w grupie komercyjnej

W marcu br. kanał TVN stracił względem marca ub.r. 0,59 pkt. proc. udziału i wyniósł 14,39 proc w grupie 16-49. Był to jednak najmniejszy spadek wśród głównych stacji. Na drugim miejscu uplasował się Polsat – 14,01 proc. udziału (w dół o 0,76 pkt. proc.). Kolejne miejsca należały do TVP1 i TVP2, którym przypadło odpowiednio 9,72 proc. (w dół o 1,29 pkt. proc.) i 8,41 proc. udziału (mniej o 1,42 pkt. proc.). W pierwszej dziesiątce zestawienia najwięcej zyskał kanał TVP Seriale – 0,60 pkt. proc. w górę do poziomu 1,52 proc. udziału. Tracą kanały Polsat2, TVN7 oraz TV4.

wirtualnemedia.pl

Kanał TVN24 Biznes i Świat popularniejszy od TVN CNBC

W marcu br. kanał TVN24 Biznes i Świat oglądało więcej osób niż TVN CNBC w analogicznym okresie poprzedniego roku. Nowy kanał Grupy TVN osiągnął wynik 0,29 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 i 0,26 proc. w grupie 4+. Dla porównania w marcu ub.r. kanał TVN CNBC osiągnął udział na poziomie 0,08 proc. w grupie komercyjnej i 0,06 proc. wśród wszystkich widzów.

wirtualnemedia.pl

W kwietniu ID HD i Discovery Turbo Xtra HD

17 kwietnia br. dwa kanały Discovery Networks – ID oraz Discovery Turbo Xtra rozpoczną nadawanie w wysokiej rozdzielczości HD. Kierowany głównie do kobiet kanał ID poświęcony jest produkcjom o zbrodniach, śledztwach i tajemnicach. Natomiast Discovery Turbo Xtra dotyczy przede wszystkim motoryzacji. Do tej pory w portfolio Discovery Networks były trzy kanały nadające w HD – Discovery Channel HD, Animal Planet HD i TLC HD. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w wysokiej rozdzielczości nadawany będzie również kanał Discovery Science.

wirtualnemedia.pl

Marquard kończy współpracę z IDMnetem

Wydawnictwo Marquard Media Polska rezygnuje ze współpracy z brokerem IDMnet w zakresie sprzedaży reklam w swoich serwisach internetowych. Od 1 kwietnia br. obsługą serwisów m.in. tj. milionkobiet.pl, ckm.pl, voyage.pl, zeberka.pl, kozaczek.pl. autostuff.pl, plotkara.pl zajmuje się dział sprzedaży reklam wydawnictwa. Według danych Megapanelu PBI/Gemius w styczniu br. serwisy odwiedziło 1,13 mln użytkowników

wirtualnemedia.pl

Poczty mailowe zyskują użytkowników

Najpopularniejszym serwisem poczty mailowej według danych z Megapanelu PBI/Gemius w lutym br. była poczta.wp.pl, którą odwiedziło 6,15 mln internautów wykonujących 538,4 mln odsłon (w tym aż 71,9 mln krajowych odsłon mobilnych). Serwis odnotował ponad milion użytkowników więcej niż Gmail, który uplasował się na drugiej pozycji. Kolejne miejsce zajęła poczta portalu Onet.pl, którą odwiedziło 4,44 mln użytkowników. Wykonali oni 198,5 mln odsłon, a w tym 1,8 mln krajowych odsłon mobilnych.

wirtualnemedia.pl

Rynek przeglądarek internetowych

Z danych StatCounter wynika, że w marcu br. w Polsce najpopularniejszą przeglądarką internetową był FireFox. Jednak między lutym a marcem zanotował on spadek z 40,51 proc. do 39,8 proc. udziału w naszym rynku. Drugie miejsce wśród przeglądarek zajmuje Chrome z udziałem 39 proc., a trzecie Internet Explorer z udziałem 9,51 proc.

wirtualnemedia.pl

„Bauer” największym wydawnictwem prasowym w Polsce

W 2013 roku wydawnictwo „Bauer” pozostało największym wydawnictwem prasowym w Polsce. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy sprzedał on 267 449 633 egz., o 7 proc. mniej niż w 2012 roku. Drugie miejsce zajęło wydawnictwo „Ringier Axel Springer Polska” ze sprzedażą na poziomie 129 148 157 egz. i spadkiem o 9 proc. Na trzecim miejscu znalazło się wydawnictwo „Grupa Polskapresse” ze sprzedażą równą 77 651 231 egz. i spadkiem na poziomie 10 proc.

Wirtualnemedia

Debiut nowego dodatku „Gazety Wyborczej”

W ostatnią środę (2 kwietnia) ukazał się nowy, bezpłatny dodatek „Gazety Wyborczej” o nazwie „Tylko zdrowie”. Będzie on pojawiać się razem z każdym środowym numerem „Gazety Wyborczej”. W „Tylko Zdrowie” będą poruszane m. in. tematy dotyczące chorób, zdrowego stylu życia, praw pacjenta. Będzie on promował takie akcje jak „Zdrowa Środa”, „Leczyć po ludzku” i „Odważ się”. Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w styczniu 2014 roku wyniosła 187 032 egz.

Wirtualnemedia

Magazyny people tracą, „Gala” w dół, liderem „Party”

Według danych związku Kontroli Dystrybucji Prasy, wszystkie magazyny people w styczniu 2014 roku odnotowały spadek średniej sprzedaży ogółem w porównaniu do stycznia ubiegłego roku. Na pozycji lidera uplasował się dwutygodnik „Party”, którego sprzedaż ogółem w styczniu b.r. wyniosła 295 509 egz. (spadek o 27 proc. w porównaniu do stycznia ubiegłego roku). Na drugiej pozycji znalazł się dwutygodnik „Show” ze sprzedażą równą 245 196 egz. (spadek o 19 proc.). Podium zamyka „Flesz Gwiazdy & Styl” ze sprzedażą na poziomie 143 441 egzemplarzy (spadek o 44 proc.). Największy spadek na poziomie 60 proc. odnotowała „Gala” ze sprzedażą w styczniu 2014 roku wynoszącą 63 376 egzemplarzy.

Wirtualnemedia

Niestandardowa kreacja OOH w Warszawie

W stolicy powstała niestandardowa kreacja reklamowa, promująca inwestycję francuskiego dewelopera. Kampania outdoorowa wykorzystuje billboard 3D z ogromną drewnianą donicą pełną zieleni oraz kolorowych kwiatów, które uzupełniają treść reklamy i budzą skojarzenia z zieloną przestrzenią. Reklama zachęca do zakupu domu jednorodzinnego z ogrodem w cenie mieszkania, a także jest jednocześnie drogowskazem do reklamowanego osiedla.

http://oohmagazine.pl

Kino – polski box office weekendowy

Liderem ostatniego weekendu polskiego box office’u był film „Noe: Wybrany przez Boga", który zgromadził 98 743 widzów. Drugą pozycję zajął „Kapitan Ameryka Zimowy żołnierz”, a trzecią „Kamienie na szaniec”. Premiery nadchodzącego weekendu: „Niezgodna, „Droga do zapomnienia", „Syn Boży", „Sarila", „Hardkor Disko", „Kochanie, chyba cię zabiłem", „Test na życie".

http://stopklatka.pl

Kolejne tytuły prasy mobilnej w portfolio Atmediów

Atmedia i AVT Korporacja rozpoczęły współpracę, której przedmiotem będzie sprzedaż przez Atmedia reklam w magazynach na tablety wydawanych przez AVT Korporacja. Portfolio Atmediów powiększyło się tym samym o m.in. takie tytuły jak „T3”, „Młody technik” oraz „Czego Lekarze Ci Nie Powiedzą”. Łączna miesięczna ilość pobrań owych tytułów wynosi, według danych wydawcy, od 18 do 25 tys.

Serwis Dzienny MiMP

Platforma iAd dostępna dla szerszego grona odbiorców

Apple zamierza udostępnić swoją platformę do reklamy mobilnej na urządzeniach z system iOS szerszemu gronu reklamodawców. Do tej pory z iAd mogli korzystać jedynie posiadacze specjalnych kont dla deweloperów. Dodatkowymi barierami wejścia, na samym początku istnienia iAd, były konieczność wpłacenia 1 mln USD za uruchomienie platformy oraz wydanie co najmniej 10 mln USD na reklamę. Z czasem Gigant z Cupertino zaczął obniżać wymagania. Obecnie z iAd korzystać może każdy posiadacz Apple ID. Tym samym Apple idzie w ślady Google, które swoje działania biznesowe oparło nie na dużych reklamodawcach, a na dużej ilości reklamodawców.

Serwis Dzienny MiMP

Nowy rekord WhatsApp

W środę 26 marca br., komunikator WhatsApp, ustanowił swój nowy rekord wysłanych i odebranych wiadomości w ciągu jednego dnia. Nowy rekord wynosi 64 mld wiadomości, z czego 20 mld stanowią wiadomości wysłane, a 44 mld wiadomości odebrane. Różnica między ilością wiadomości wysłanych a odebranych wynika z faktu, iż jedna wiadomość wysłana do grupy odbiorców liczy się jako kilka odebranych wiadomości (w zależności od ilości osób w grupie).

telix.pl

RMF FM liderem porannego pasma w dni powszednie

Według danych badania Radio Track za okres grudzień 2013 – luty 2014, liderem porannego pasma (06:00 – 08:59) w dni powszednie był RMF FM – udział w rynku na poziomie 23,1 proc. Drugą najchętniej słuchaną stacją rano było Radio ZET – 16,0 proc. udziału, natomiast na trzecim miejscu znalazła się radiowa „Jedynka” – 12,5 proc. udziału.

wirtualnemedia.pl

Wzrost przychodów abonamentowych - publiczne stacje radiowe otrzymały ponad 360 mln złotych

Według sprawozdania za 2013 rok Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przychody abonamentowe w 2013 roku wyniosły 630,2 mln zł, oznacza to znaczący wzrost – w 2012 roku było to jedynie 550 mln zł. Znaczna część wpływów trafiła do publicznych nadawców radiowych - 193,7 mln zł z tej kwoty wpłynęło na konto Polskiego Radia, natomiast 173,9 mln zł zasiliło 19 spółek rozgłośni regionalnych.

wirtualnemedia.pl